Skip to content

2011: Perubahan berganda sebagai pembuka tirai tahun baru

January 13, 2011

MasyaalLah…Tulisan terakhir hampir setahun yang lalu. Dan hampir setahun yang lalu tidak ber’update’, sebenarnya telah banyak yang berubah dalam hidupku, termasuklah status. 22 Oktober 2010 yang lalu, aku telah sah menjadi suri dalam hidup seorang pria bernama Mohd. Hijazi. Kini usia pernikahan kami baru menjangkau angka 2 bulan lebih. Syukur, dalam tempoh yang singkat kami disusuli pula rezki bakal menimang permata sulung kami yang insyaalLah lahir bulan September 2011 ini. Perubahan2 yang sebenarnya tidak pernah kujangka secepat ini. Bila kurasakan jodohku sedikit lewat, rupanya Allah telah merancang rzki mendapatkan anak itu lebih cepat dari yang kami jangka. Setinggi syukur padaNya Yang Satu. Teman2 di sekeliling kerap menyuarakan rasa kasihan padaku lantaran terpaksa berjauhan dengan suami. Dan aku cuma membalas dengan ketawa kecil dan seguris senyum. Perpisahan sementara ini sebenarnya tidak menjadi penghalang atau sesuatu yang amat sulit untuk kuterima. Di pihak suami, wallahu’alam… Hehehee… Rahsianya, rindu itu penguat kasih. Selalu kukatakan pada encik suami sedemikian, moga2 menjadi penawar rindu. Hiihii…

Dunia kerjaya? AlhamdulilLah… Menginjak tahun ke 3 sebagai pendidik, rasanya aku sudah mula boleh bertatih sendiri. Makin banyak yang kupelajari tentang asam garam dunia mendidik anak2 di sekolah. Dalam masa yang sama, terasa sedikit matang mendepani cabaran2 dunia kerjaya penuh cabaran sebagai pendidik. Tapi tipu lah kalau kukatakan tidak pernah walau sekali aku gagal mendepani semua itu. Namun, kegagalan demi kegagalan itu mengajarku untuk lebih bijak mengatur langkah.

Moga jalannya lebih mudah pada tahun ini dan tahun2 mendatang. Cabaran terbaru sekarang ini adalah keghairahanku mengajar agak sedikit malap dek kerna masalah alahan yang kuhadapi saat usia kandunganku baru menjangkau 5 minggu. Stamina terasa sangat kurang. Harapnya tak berlanjutan dalam tempoh yang lama.

Doakan kami…

Moga ketemu lagi di kesempatan yang lain…

Wassalam..

One Comment leave one →
  1. ninie izani permalink
    April 14, 2011 8:18 pm

    TAHNIAH duhai kakak tersyg..(^^) mg kasih syg ALLAH sntiasa mengiringi akak n kandungan (^^)
    p/s: sekurg2 terubat rindu nk membaca tulisan tgn akak yg sorg ni wlupun entri nye ringkas padat..huhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: