Skip to content

Akhirnya aku dilamar…

October 13, 2008

Sajer aku asingkan citer ni dengan kisah2 dari kampung yang lain (walaupun lokasi kejadian di kampung. Hehehee…). Dua hari iaitu 7 Oktober bersamaan dengan syawal ke 7 aku mendapat khabar bahawasanya keputusan penempatan mengajar kitorang dah keluar. Lepas minta sorang teman check melalui laman web terbabit (ayaattt…!!), aku dimaklumkan rezekiku di Sabah. Adusss!!! Jauhnyerrr…!(dari penang la yang jauhnyer) Dari penang kena lalui dua laut, Laut China Selatan dan Selat Melaka. Mintaknyer kat perak, dapatnya kat Sabah. Tapi ye la, kita minta apa yang kita mahu, Allah beri apa yang kita perlu. Camana pun aku tetap bersyukur. Sebaik mendapat tahu berita itu, aku cuba menghubungi teman2 yang lain. Teman2 sebilikku masa belajar dulu masing2 dapat negeri masing2 (yang dah bernikah tu dapat kat negeri suami dia dan yang sorang lagi dapat kat negeri kelahiran dia dan masing2 mendapat negeri pilihan pertama. Aku asyik dapat pilihan yang kedua jer. Takdela nak salahkan taqdir, aku meluahkan sebab rasa nak luah je. Yang pasti, aku da redha. Aku da bersedia lama da di mana pun aku diletakkan).

 

InsyaalLah 10 november ni aku lapor diri. Sekolah mengajar tak tahu lagi dapat kat mana. Seronok dalam debaran. Yang jelas aku excited nak jumpa pelajar2 aku yang dah sekian lama kurindu. Hehehee…!!

 

Lamaran yang kutunggu sekian lama dalam debar akhirnya tiba. Kupohon doa kalian moga aku tetap dengan niatku mendidik kerana DIA.

 

 

 

4 Comments leave one →
  1. October 14, 2008 9:28 am

    assalamu’alaikum,…

    dilamar??
    bahasa indonesianya???
    pa lamaran tuk nikah>???
    klo iya….

    ana do’ain ja dar jauh…
    “Baarokallohu laki wa baaroka ‘alaiki wa jama’a bainakuma fie khoirin”
    ini do’a yang diajarkan Nabi Muhammad bilamana ada temen atopun kerabat yang baru aja nikah…

    wazsalam..


    wa’alaikassalam… syukran..jazakallahu khaira atas doanya..tapi lamaran yg sy maksudkan adalah lamaran kerja dari government negara sy. insyaalLah sedikit masa lagi impian sy untuk menjadi pendidik (guru) akan tercapai. doakan sy istiqamah dengan niat mendidik kerana Allah, kerana mengharap redhaNya

  2. wahyukresna permalink
    October 16, 2008 3:26 pm

    iya… saya kira dilamar itu nikah…

    wah selamat ya…😀


    hehehe…iya, bukan lamaran nikah. terima ksih ya..doain donk sy segera mendapat lamaran nikah😀

  3. bayu200687 permalink
    October 23, 2008 1:55 pm

    saya kira lamaran nikah….


    hehheee… maaf, udah bikin bingung. pokoknya bukan lamaran nikah. mohon do’anya akhi😀

  4. November 3, 2008 7:14 am

    waduh-waduh, baru baca judulnya aq dah kecewa….:D, tapi ternyata..?

Leave a Reply

