Skip to content

Keje ‘pertukanganku’

May 13, 2008

12 Mei 2008

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…

Byk benda yg aku bljr hari ni (semalam). Leka ‘memaku’ dan ‘menukul’ hingga terlupa membalas email kiriman pelajarku.

 

“Bila cikgu balik sini..? Cikgu nak tempoyak x?”, hehhee… tersengih jg aku membaca email pelajarku itu. Ingat rupanya dia makanan pebretku. Mcam nk mengumpan aku balik jer…

 

“Nanti kalau cikgu balik sini, bgtau la kat saya. Nanti cikgu boleh le makan kat rumah saya. Nanti saya suruh mak saya masak sedap2…”, bg yg xdpt berhubung denganku melalui email, sistem pesanan ringkas menjadi pengantara. Sejak tinggalkan sek, aku jd semakin sibuk melayan mesej pelajar2ku. Kadang tu sampai tgh malam, mengalahkan orang tengah bercinta. Tp aku x pernah letih cuma kreditku je yg ‘kelelahan’.

 

Berbalik pada keje2 ‘pertukangan’ td, pd mulanya nk buat ala kdar je. Setakat ‘pondok’ tuk berteduh pun jadi laa… Tapi, semua tu berubah selepas berjumpa dgn tok guru tadi (semalam). Alang2 org da ajar pegang ‘paku’ dan ‘penukul’ tu, baik guna sepenuhnya. Tambah2 lepas diberi panduan yg lgkp, tinggal nk aplikasikn semua yg disediakan. Cuma kemahiran tu nk kena asah lg.

 

Itu dari segi luarannya, dari segi pengisiannya pun nk kena fikirkan jg. Banglo cntik tp kosong x gn jg. Org berziarah pun xtau nk hidang dgn apa. Stkat ‘biskut kering’ kt kedai runcit tepi jalan pun blh dpt. Aku impikan sebuah ‘rumah’ yg sederhana tp cukup membuatkan org selesa tiapkali mengunjunginya dan ‘balik’ dgn sstu yg bermanfaat sbg ‘bekalan’. Banyak berkias ni harap2 blh faham la yer..

“Mula2 terkejut jg ingatkan kak nk jmput dtg rumah makan nasik…”, hehhee… Tu la hasilnya klu byk berkias. X ksh la tu, yg ptg aku x kuarkan ‘fatwa’ yg mengelirukan.

 

“For your information, saya sorg ustaz”, huh! Sampai skg aku xleh lupa kata2 tu. Hah! Yg ni citer lain pulak. Sblm citerku ‘keluar topik’, baik stop dulu.

Sampai ketemu lagi yaa…

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: